Forum modelarzy RC
Forum prowadzone przez Szkołę Latania RC-LIPOL

Plany modeli i nasze konstrukcje... - Mustang P51

kodzusik1 - Czw 10 Lis, 2011
Temat postu: Mustang P51
Witam wszystkich zainteresowanych moja relacja z budowy mustanga.
Po wielu namysłach postanowiłem pozbyć sie chinczyka,choc po naprawie i nabyć naprawde model z którego będe zadowolony, jakoscia wykonania i elegancja .Udało mi się kupic mustanga lecz trzeba go teraz dokladnie poskładać i doposazyć.Model produkcji czeskiej ma swoje latka bo przelezał na szafie ale w stanie nienagannym
Kadłub wykonany jest z laminatu zaś skrzydła ,styropian pokryty fornirem pionowy statecznik do zrobienia .Cały zestawik zaopatrzony jest we wszystko co jest potrzebne do budowy ,oczywiscie pewne drobiazgi bede musiał dokupic, wszystko wyjdzie w praniu dł modelu 1350 mm rozpietośc 1650 mm
Tak wiec modelik ciut wiekszy od poprzednika
Zakres prac nad modelem jest dość spory ale cała zima przedemna wiec nie ma strachu napewno zdąże go zbudować
W miare mozliwości będe umieszcał fotki z postepu prac,za kilka dni umieszcze kilka fotek ,obecnie jestem w trakcie przeprowadzki ale jak tylko osiade na włosciach zabieram sie solidnie za budowe i relacje
Na obecna chwile po pewnych analizach , przemysleniach postanowiłem doposażyć model w potrzebne elementy z wyższej półki choc bez przesady, i tak.wszystko co posiadam do modelu na obecna chwile
1. silnik-FOXY.C4025/18
2.regulator zas za kilka dni bedzie w domu.
To jest cały zespół napedowy

kodzusik1 - Czw 10 Lis, 2011

regulator
marcin_k - Pią 11 Lis, 2011

Widzę Piotrku że ten Mustang dędzie dość spory.
Zespół napędowy jest świetny bo silniczek FOXY sam posiadam.

Pozdrawiam ;-)

kodzusik1 - Pią 11 Lis, 2011

Witam ponownie
6S1P / 6 Cell / 22.2V jest to pakiet jaki zastosuje choć zastanawiam sie na zrobieniem pakietu litowo żelazowego
Teraz serwa - lotki to Hitec HS 635HB,-klapy Futaba s 3003 ,-ster kierunku Futaba s 3003
ster wysokości - serw jeszcze nie posiadam ale zastanawiam sie również nad HS 635HB,serwo do podwozia a konkretnie do przełącznika pneumatycznego tak bym to określił, graupner C577.
Posiadam również podwozie pneumatyczne klasy 90 ,zaleta tego mechanizmu jest to, gdy zapraknie powietrza podwozie samoczynnie sie otworzy,
;-) golenie graupnera
skrzydł jakie widać jest cześciowo sklejone zywicą ,było orginalnie w czterech częściach

kuba_R - Sob 12 Lis, 2011

Modelik wspaniały . Jeszcze tylko takie małe pytanko , ile taki modelik z wyposażeniem wyniósłby ??
POZDRAWIAM

marcin_k - Sob 12 Lis, 2011

Fajne podwozie.
Pozdrawiam ;-)

Piotr - Sob 12 Lis, 2011

Ten silnik nie za mały :?:
Przy tych rozmiarach i wadze to pasowało by tam dać koło 50xx

kodzusik1 - Sob 12 Lis, 2011

Piotrek tu podaje stronke do tych silników wydaje mi sie iz bedzie sie nadawał , ;-) sam model nie przekroczy 3,5 kg ,ewentualnie moge go wsadzic do dwupłata a dla mustanga ciut mocniejszy
http://www.sklep.modelarn...czotkowe-foxy,1

Bartek-Rex - Sob 12 Lis, 2011

Model fajny:) Mi marzy się Spitfire, ale nie wiem co na to Tata:)
Pozdrowienia. Bartek

Grzesiek - Sro 23 Lis, 2011

Jak tam prace Piotr, poszły coś do przodu? :-)
kodzusik1 - Nie 04 Gru, 2011

Witam prace nad modelem cały czas trwają,szczeółowa relacja po nowym roku . ;-) ;-) ;-)
kodzusik1 - Pon 26 Gru, 2011

Nareszcie coś się ruszyło skrzydła posklejane wstawione dzwigary węglowe i sosnowe na centropłacie zrobione kieszenie pod serwa lotek i klapy oraz chowane podwozie
W związku z tym iz model był orginalnie przewidziany na stałe podwozie musiałem dokonać wielu przeróbek w skrzydle ale wszystko poszło po mojej mysli.
Całość może nie wygląda za pięknie ale efekt finalny bedzie zupełnie inny [pupcia niemowlęcia]

kodzusik1 - Pon 26 Gru, 2011

test podwozia to tylko przymiarka
Podwozie a raczej jego mechanika to pneumatyka. mam nadzieje że nie bede miał z nia kłopotów.Troszkę głosno się zamyka ale to kwestia dokładnego zamocowania i wytłumienia, delikatna gabka w kieszeni zrobi robote
Jak na taki stan surowy działa ok
Lotki i klapy zrobione ,zostało mi jeszcze do roboty mocowanie do kadłuba,pokrycie a raczej wyszpachlowanie szpachla do balsy niektórych elementów wzmocnienie matą i żywica centropłata oraz dalszej części łaczonej no i bedę się zastanawiał co dalej czym pokryć skrzydełko a może wy macie jakiś pomysł, chętnie posłucham i przeanalizuje wasze podpowiedzi

Grzesiek - Wto 27 Gru, 2011

Piękna robota Piotrek, jeśli chodzi o pokrycie to folia termokurczliwa pewnie byłaby najlepsza na balsę, wyjdzie lekko i estetycznie. Z malowaniem dużo roboty, czyli porządna przygotówka, szlifowanie podkład znów szlifowanie malowanie na gotowo, a gdzie jeszcze nakładanie kilku kolorów :-| . Jak ktoś to potrafi zrobić dobrze to ok ale ja bym oklejał folią, przycinasz na wymiar, żelazko i gotowe. To tylko moja sugestia decyzje pozostawiam Tobie. Pozdro
marcin_k - Wto 27 Gru, 2011

Na ile razy otwarcia i zamknięcia podwozia wystarczy ci powietrza...
Jaki pakiet zasilający będzie w końcu...
Pozdrawiam ;-)

kodzusik1 - Wto 27 Gru, 2011

sam nie wiem, folia w takim wypadku powinna tak samo powędrować na kadłub a kadłub to laminat przygotowany pod malowanie
Wagi aż tak sie nie obawiam
Po sugesti Piotra postanowiłem zakupić nowy silnik, tamten powedruje do dwupłata .
Nowa jednostka napedowa to
FOXY C5020/26 - silnik bezszczotkowy
szybowiec - 10.000 g
trener - do 7500 g
akrobat - do 6300 g
ilość ogniw zasilających: 6-8 Lixx
obroty / Volt: 255
moc: 1600 W
max prąd (30s) - 55 A
zalecany regulator - 85A OPTO np. Regulator R-85 OPTO air/heli - FOXY
rozmiary (średnica, długość) : 60 x 56 mm
średnica wału: 8,0 mm
waga: 670 g
więc kilkanaście gram wagi nie było by problemem ,ale to jeszcze temat do przeanalizowania
A tak apropo czym można szpachlować może jakaś szpachlówka do balsy a może jakąś w sprayu ,podpowiedzcie . Jeśli chodzi o podwozie to wystarczy na około 5 do 7 otwierań , i tak się uzywa tylko raz powietrza by zamknąc podwozie zawsze mozna podpompować papka do roweru

kodzusik1 - Pią 06 Sty, 2012

Witam prace ruszyły dalej mam jak do tej pory zrobione skrzydło, własnie schnie po pokryciu papierem japonskim,zrobione jest również tylny statecznik no i całość trzeba teraz spasować.
Wstępnie wyciołem w kadłubie otwór na statecznik, było to kłopotliwe ale jakoś sie udało,efekt taki jak na fotce nie za ciekawy ale statecznik bedzie wklejony i zalaminowany pasekiem tkaniny szklanej zarówno od srodka jak i na zewnątrz i nie będzie sladu.
Pierw jednak chce dopasować i obsadzić główne skrzydło a następnie tylny statecznik ,mam pewną koncepcje bo kat zaklinowania skrzydełka jest zrobiony fabrycznie chodzi mi raczej o tył.Może ktoś z was mi podpowie.
Teraz jeszcze jedno pytanko potrzebuje wyciąć kilka wręg i wzmocnien do kadłuba ,muszę jakoś zamocować serwa pakiet i butle z powietrzem,Mam to opracowane w corelu ale potrzebuję to wyciąć w miare szybko może ktoś z was ma jakieś namiary

kodzusik1 - Sro 11 Sty, 2012

Dziś zrobiłem pewne postępy w budowie wykonałem półkę pod serwa na ogon kierunek wraz z tylnym kołem na jednym serwie oraz wysokość na dwóch serwach , serwo miniaturowe do sterowania zaworem podwozia pneumatycznego.
Całość jest już wklejona w kadłub Zamontowałem również tylny statecznik ,było to troche kłopotliwe ale jakoś sobie poradziłem.
Musiałem uprzednio zamocować przednie skrzydło kąt zaklinowania 1,5 stopni no i miałem pukt odniesienia tylne skrzydelko kąt zaklinowania zero.Jutro łączenia z kadłubem będą laminowane paskami tkaniny Samolocik nabiera powoli swojego wyglądu ale zdaję sobie sprawe iz jeszcze czeka mnie ogrom prac do wykonania .chciał bym go skończyć do konca kwietnia takie sa moje załozenia. Czas wszystko zweryfikuje aaaaaaaaaaaaaa jeszcze jedno ,jakie powinno byc obciążenie na centymetr

marcin_k - Pią 13 Sty, 2012

Modelik fajny i profesjonalnie wykonany...
Pozdrawiam ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group